O mare parte din succesul unei campanii de sărbători (fie că e vorba de Crăciun, Paște, 1-8 Martie sau zile onomastice) e determinat de ORGANIZARE.
Și ca să nu fii surprinsă de câte lucruri ai de făcut și stresată că nu ai destul timp să le faci, am pregătit o listă cu 7 pași pentru a-ți crea și promova oferta de prăjituri pentru diferitele sărbători din an.
1. Fă o listă de produse
Gândește-te la prăjiturile pe care clienții tăi le comandă cel mai des si notează-le pe o listă.
Îți recomand să te limitezi la 5-6.
Dacă lista e prea lungă, s-ar putea să-ți fie greu să te organizezi și să fii productivă, mai ales dacă lucrezi singură și nu ai ajutoare.
2. Gândește-te la decorurile specifice sărbătorii
Poți să-ți personalizezi prăjiturile cu decoruri tematice pentru fiecare sărbătoare?
Dacă da, e minunat!
Notează pe aceeași listă, ideile de decor pe care vrei să le faci.
Nu trebuie să fie ceva complicat, poți crea elemente simple și elegante, care dau un aer festiv.
3. Alege ambalajele potrivite
Îți recomand să alegi ambalaje frumoase, pe care să le decorezi simplu.
O panglică de sezon și un print cu mesaj personalizat pot face diferența și clienții tăi se vor simți speciali.
Pe cât posibil, grupează prăjiturile în pachete care să se potrivească unor dimensiuni standard, astfel încât să nu fii nevoită să comanzi 10 tipuri de cutii.
Va fi nevoie să faci niște calcule destul de precise înainte să comanzi ambalajele, în funcție de cât de mari sunt prăjiturile tale.
4. Fă poze
Nu e ok sa iei poze de pe internet și să spui ca poți să faci și tu la fel.
Ia-ți timp (câteva zile) să produci prăjiturile din lista ta.
Ambalează-le exact așa cum vor ajunge la clienți și fă poze cât mai multe.
Dacă poți sa angajezi pe cineva să-ți facă poze profesionale, e minunat!
Dacă nu, poate ai un prieten care se pricepe la fotografiat și căruia să-i oferi prăjiturile, ca mulțumire 🙂
Dacă încă nu ai buget să angajezi un fotograf și nici o cameră profesională, poți să obții poze bune și cu telefonul.
Important e să ai lumină bună (naturală, dacă e posibil) și câteva elemente de decor, în specificul sărbătorii.
Dar ai grijă să nu aglomerezi prea mult cadrul: prăjitura se află în prim plan, restul sunt obiecte ajutătoare, care completează atmosfera și creează o poveste.
Pozele sunt foarte importante în promovare.
Așa că, nu sări peste acest pas.
Uite 3 motive pentru care e bine să ai cât mai multe poze:
- nu plictisești atunci când postezi
- arăți clientului că-ți pasă de el și că ai depus un efort
- arăți clientului exact ce va primi
5. Filmează procesul
În timp ce pregătești prăjiturile, îți recomand să filmezi diverse părți din proces.
Toate aceste materiale te vor ajuta să creezi conținut interesant și diferit pentru rețelele sociale.
În plus, filmulețele îi vor ajuta pe clienții tăi să vadă cum lucrezi și să capete mai multă încredere.
Ai nevoie doar de un telefon și de un trepied (dacă lucrezi singură) sau de cineva care să te filmeze.
6. Pregătește-ți oferta
Pentru ca oferta ta să fie atractivă, trebuie să fie clară și ușor de înțeles.
În afară de tipurile de prajituri, prețuri și poze, sunt importante și alte detalii, ca termenul limită pentru comenzi și detaliile despre livrare.
Poți sa folosești aplicația gratuită Canva, ca să prelucrezi pozele și să creezi ușor o prezentare frumoasă.
Există acolo foarte multe șabloane, astfel încât nu-ți rămâne decât să alegi unul și să-l completezi cu textele și pozele tale.
Apoi doar salvezi prezentarea (în format PDF sau poză) și o pui pe site, o trimiți clienților fideli sau celor care te întreabă ce prajituri faci de sărbători.
7. Creează conținut și postează regulat
Nu e de ajuns sa scrii o postare în care să spui ca ai deschis listele de sărbători, să pui câteva poze și gata.
Trebuie să postezi constant conținut diferit, care să atragă atenția clienților și să-i convingă să comande.
Doar de asta ai facut poze si filmulete, nu?
Îți recomand să pregătești clipuri scurte de 1-1.5 minute, din toate materialele pe care le-ai filmat.
Pentru prelucrarea lor iți recomand aplicația CapCut (e destul de intuitivă și o poți folosi și pe telefon și pe calculator).
Planifică din timp ce postezi, fie zilnic, fie de 3-4 ori pe săptămână.
Poți folosi opțiunile de programare din aplicațiile de social media sau poți posta manual.
La scrierea postărilor, îți recomand să fii cât mai concisă și să le oferi clienților motive clare să comande de la tine prăjiturile de sărbători.
Știu, pare multă muncă. Și da, chiar este!
Dar dacă te organizezi din timp și parcurgi fiecare pas cu răbdare, totul va merge mai ușor și vei reuși să atragi clienți.
Scrie-mi dacă acest articol ți-a fost de folos sau dacă ai vrea să dezvolt mai mult un anumit punct!